Mollie makes - animals and friends

Leave a Comment


Een paar weken geleden kreeg ik een spannend mailtje... Of ik een nieuw craft boek van Mollie Makes wilde reviewen? Ik geef toe dat mijn eerste gedachte was: OMG, ben ik een groot genoeg blogger geworden dat ik dit soort dingen mag doen? Wooohoow, cool! Je begrijpt, ik zei meteen ja.

Het boek arriveerde en mijn vriend's eerste reactie was: wow, dat ziet er leuk uit!
Een goed start. En hij heeft gelijk, het boek ziet er mooi uit en is erg goed ontworpen. Als illustrator en behoorlijk 'visueel persoon' is een mooie layout het eerste dat mij over de streep trekt en inspireerd als ik een boek koop dus dat zit wel snor.

Binnenin (in het nederlands) vind je verschillende projecten in afwisselende technieken als haken, naaien, breien, borduren en zelfs een papieren hertenkop. Elk project is duidelijk uitgelegd en geillustreerd met een handvol foto's. Een leuk detail is de extra informatie over de ontwerper van het betreffende project. Alle craft projecten hebben een bos thema, wat het het perfecte boek maakt om mee op de bank te kruipen op koude herfst en winter avonden.

Mollie makes - animal & friends bevat 18 projecten en twee extra spead pagina's met inspirerende extra ideeen van andere makers en bloggers. Van alle projecten zijn er twee of drie die naar mijn smaak wat tuttig zijn maar met nog 15 andere projecten over heb je een fijn craft boek in handen. Mijn favoriete project? De 'Vliegende Vos', om tocht buiten te houden.

Dit boek zelf ook hebben? Ga naar de Fontein Uitgeverij webshop!

-----------

A few weeks ago I received an exciting email... If I would like to review a new craft book by Mollie Makes? I will admit my first though was: OMG, am I becoming a big enough blogger to do this kind of reviews? Whohoooo cool! You understand, I immediately answered yes.

The book arrived in my mailbox and my boyfriends first reaction was: wow, that looks really nice!
A good start. And he's right, the book lookes very nice and is well designed. As an illustator and highly 'visual person' a pretty layout is the first important reason for me to buy a book and be inspired so that's in the pocket.

Inside (in dutch) you will find various project in different techniques like crochet, sewing, knitting, embroidery and even a paper deer head. Every project is clearly written out and illustrated by a handfull of photo's. A nice detail is that the designer of every project is featured too.
All crafts have a forest theme, which makes it a great book to get cosy with on those cold autumn and winter evenings.
Mollie makes - animals & friends contains 18 projects and two spread pages with extra ideas from other makers and bloggers to get you even more inspired. Of all those projects there are two or three that are a bit too frumpy to my liking. But with 15 more to go, you'll have a lovely craft book. My favorite project? The 'flying fox', a long knitted fox to keep cold drafts out.

Get one of your own? Go to Fontein Publishers webshop!





0 comments:

Post a Comment

all content on this blog © Kim Welling unless stated otherwise. Powered by Blogger.